MaresmeMedi AmbientMobilitatMunicipals 2023Nota de PremsaNoticía

Un nou servei públic de bicicletes elèctriques compartides, freqüència màxima de 15 minuts del Mataró Bus i un Pla d’aparcaments públics, prioritats d’En Comú Podem

Els comuns expliquen les seves propostes per una mobilitat sostenible i saludable a Mataró acompanyats del diputat David Cid

Mataró, 15 de maig del 2023

El candidat a l’alcaldia Sergi Morales ha comparegut avui per explicar les propostes d’En Comú Podem Mataró pel que fa a mobilitat. Una mobilitat que, des de l’espai dels comuns, es vol que sigui sostenible, segura i saludable. El diputat al Parlament de Catalunya, David Cid, i el candidat número tres de la candidatura, Miquel Canal, han fet costat a Morales en el plantejament d’impulsar una mobilitat a Mataró a favor de la majoria dels ciutadans (on set de cada deu persones no agafa el cotxe per desplaçar-se).

Morales ha explicat l’aposta d’En Comú Podem per un nou servei públic de bicicletes elèctriques compartides per potenciar l’ús de l’anella ciclista. Així mateix, per facilitar l’ús de la bicicleta, es vol reforçar la xarxa d’aparcaments per a bicicletes i crear-ne de segurs en zones d’especial interès com entorns educatius o poliesportius.

Pel que fa a Mataró Bus, Morales ha explicat la proposta de millora de les freqüències dels busos fins a un màxim de 15 minuts, de millorar la connexió de la xarxa de busos amb la de rodalies i les zones dels polígons i El Rengle i d’estudiar la possibilitat d’incorporar microbusos que permetin una millor mobilitat a llocs com les urbanitzacions o zones més perifèriques.

Sergi Morales també ha volgut explicar la proposta d’un nou Pla d’aparcaments públics i estratègics que ha d’ajudar a descongestionar de cotxes els carrers de la ciutat.

L’aposta pel transport públic d’En Comú Podem l’ha complementada el diputat David Cid, que ha reivindicat l’aposta històrica de l’espai dels comuns per la línia de tren orbital, però exigint, mentrestant, les millores en la connectivitat ferroviària de Mataró amb Barcelona. Cid ha reclamat la fi del greuge comparatiu que pateix Mataró pel fet de ser Zona 3, al mateix temps que ha lamentat els 10 anys perduts per la Generalitat en la implementació de la T-Mobilitat.

Miquel Canal, candidat número 3 de la llista d’En Comú Podem Mataró, ha defensat, al seu torn, la creació d’espais a la ciutat similars a les superilles de Barcelona. Carrers pacificats i més verds, on la gent pugui passejar i fer-se seu l’espai públic. Canal ha explicat que cal potenciar les mesures de pacificació del centre e Mataró, seguint les directrius del Pla d’Impuls al Centre i aconseguir exportar el model a altres zones de la ciutat.

Back to top button