Programa

Introducció

En Comú Podem Mataró s’inspira en les esquerres transformadores, en les places del 15M, en les Marees de Pensionistes, en les Marees Blanques, en la PAH, en el moviment feminista i en tots aquells moviments que tenen com objectiu la defensa de l’estat del benestar, els drets fonamentals i els drets econòmics i socials.

Representem l’espai polític del canvi a la nostra ciutat, amb una candidatura unitària on moltes de les sensibilitats de l’esquerra alternativa es troben representades. Ara sí, amb la unitat com a guia, la nostra proposta política està en condicions de guanyar l’alcaldia de Mataró per posar l’Ajuntament al servei de la gent comuna, a partir d’unes polítiques desacomplexadament d’esquerres i progressistes. Tot això ens exigeix oferir als ciutadans i ciutadanes un projecte il·lusionant, renovador i que proposi solucions a les mancances i problemes dels mataronins i mataronines.

Mataró pateix des de fa massa anys una situació econòmica difícil, amb la taxa d’atur més elevada entre totes les ciutats catalanes de més de 50.000 habitants.

La nostra ciutat ha de sortir del seu estancament, ha de recuperar la il·lusió i ha de situar-se entre les ciutats punteres del país per afrontar els nous reptes que tenim al davant.

Tenim factors que, si els sabem aprofitar, ens poden oferir oportunitats: la nostra situació geogràfica, un clima envejable, una massa crítica de ciutadans i ciutadanes amb ganes de treballar i contribuir al creixement i al benestar comú, unes tradicions i valors patrimonials de primer nivell, un centre històric de molta qualitat i un entorn natural ple de possibilitats. Indubtablement, podem bastir una ciutat que il·lusioni els ciutadans i ciutadanes i que creï riquesa i ocupació per poder-hi viure dignament. Per aconseguir-ho, hem de ser capaços i capaces d’aprofitar aquests factors. Cal tenir cura del nostre territori, treballar per millorar la cohesió social, i hem de poder resoldre reptes bàsics: assegurar el dret a un habitatge digne per a tothom, millorar les nostres escoles, assegurar les cobertures de salut, lluitar contra la pobresa energètica, millorar les condicions laborals de tothom, apostar per iniciatives culturals innovadores i integradores…

La ciutat disposa de les possibilitats i En Comú Podem Mataró tenim les idees per fer de l’Ajuntament un motor al servei de tothom. Tenim un equip de persones absolutament preparades, motivades, solidàries, treballadores, honrades i combatives, que faran possible posar en marxa un projecte de futur ambiciós i que solucioni els problemes de la nostra gent, de la gent comuna, des d’un municipalisme útil, per resoldre les situacions de desigualtats injustes que a tots i a totes ens indignen. Implementarem solucions transformadores que serveixin per millorar la justícia social. Implantarem polítiques innovadores per treballar contra les segregacions socials. Necessitem polítiques decidides de promoció de l’habitatge social. Treballarem incansablement contra la segregació sociocultural.

La pobresa té molts angles. Per tant, les polítiques d’inclusió social han de ser polièdriques. I qui ha de tenir més protagonisme són les institucions locals i les comunitats de proximitat. Cal donar poder a les persones i als col·lectius i facilitar-los la capacitat de decisió. Potenciarem les sobiranies de proximitat. Les noves realitats exigeixen reivindicar els drets de la ciutadania, és a dir, tornar a la ciutat el protagonisme que el segle xx va donar als estats i apropar a la gent el poder de decisió sobre les seves condicions de vida.

Practiquem el municipalisme emancipador del segle xxi, el que situa els ajuntaments com a protagonistes en la construcció d’un nou país de llibertats, inclusiu, ecològic i radicalment democràtic. Per això, gestionarem els assumptes de la ciutat d’una forma transparent, participativa i eficaç. D’aquesta manera forjarem ciutats i viles humanes, on tots els projectes de vida han de ser igualment possibles. El que genera espais de dignitat i convivència, nítidament alternatius a la privatització de la política i dels recursos, així com a la mercantilització dels drets. Som la força del municipalisme del bé comú.

A Mataró necessitem un municipalisme clarament d’esquerres. I en temps de caos institucional i d’odis identitaris, això significa fugir de frivolitats demagògiques i apostar per fer de la ciutat un sol poble. En definitiva, fer una política del sentit comú, responsable, en benefici de la majoria social.

El que representem a la nostra ciutat és la garantia més sòlida d’un govern d’esquerres que porti a Mataró i els seus habitants cap a una ciutat més justa, més saludable i on totes i tots ens en sentim partícips, amb els mateixos drets i responsabilitats.

La teva signatura ens ajuda!        

Back to top button