MobilitatNoticía

Autobusos cada 15 minuts a les línies 1 i 2 de Mataró Bus i servei diari a les línies 4 i 7 a partir de gener

L’Ajuntament té previst prorrogar per un any el contracte actual del servei de transport públic urbà aplicant millores immediates. A les línies 1 i 2 hi haurà autobusos cada 15 minuts, totes les línies tornaran a oferir servei a diari i a la línia 4 es recuperaran parades que van deixar de funcionar al 2013

L’Ajuntament de Mataró, ha donat a conèixer avui la proposta de millora del servei de Mataró Bus que es preveu aplicar a partir de l’1 de gener de 2020. Per introduir de manera immediata canvis que adaptin el servei a les principals demandes i necessitats ciutadanes s’aposta per la pròrroga per un any del contracte amb l’empresa CTSA (finalitza el 31 de desembre), que haurà d’aprovar prèviament el Ple ordinari de desembre.

A finals del darrer mandat l’Ajuntament va preveure implantar millores en el servei mentre es preparava un nou contracte per al Mataró Bus, iniciativa que s’ha deixat en espera apostant per una ampliació del servei emmarcada en una pròrroga del contracte actual.

La proposta que ara es vol tirar endavant, que s’ha presentat prèviament als grups municipals en la Comissió Municipal Informativa de Presidència, Bona Governança i Reptes Mataró, suposa les següents millores:

  • Les línies circulars 1 i 2, dues de les més utilitzades, augmentaran la freqüència de pas gràcies a la incorporació d’un autobús més a cadascuna d’elles. D’aquesta manera hi haurà un bus cada 15 minuts (ara passen cada 19 minuts).
  • La línia 4 recuperarà el servei els dissabtes, diumenges i festius, i per tant funcionarà cada dia. A més, tornaran a funcionar les parades de Joan Peiró, Centre Cívic Cirera i Jaume Ferran, al barri de Cirera.
  • La línia 7, que uneix Cerdanyola amb el Centre, recuperarà el servei de diumenges i festius, i per tant també tindrà busos cada dia.

En el cas de les línies 4 i 7, on l’ús dels nous abonaments de tipus social és proporcionalment més elevat que a la resta, la millora consisteix en la recuperació dels serveis que s’oferien entre 2009 i 2012. A partir d’aquesta data la xarxa es va haver de redimensionar per motius pressupostaris, coincidint amb la crisi econòmica, i de pèrdua de viatgers de pagament. El cost previst per incrementar els serveis al 2020 està pressupostat en 650.952,95 €, i per tant l’aportació total que farà l’Ajuntament a Mataró Bus serà de 3,88 milions per a l’any que ve respecte un pressupost global de 7,5 milions. Al 2020 es crearan 7 nous llocs de treball a la plantilla per atendre la millora dels serveis amb una flota de 29 autobusos, 3 dels quals es renovaran amb la incorporació de nous vehicles híbrids.

Xifres rècord de passatge

En els darrers anys, Mataró Bus ha anat recuperant el passatge perdut durant la crisi, fins al punt que des del mes de març s’estan assolint les millors xifres de la història del servei. A l’octubre de 2019 la xifra interanual de viatges realitzats era de 5.439.018, dels quals 4.510.698 van ser de pagament i la resta corresponien a usuaris amb Carnet Blau. Els viatges de pagament tenen una mitjana de creixement interanual del 5 %, un 4,2 % si parlem dels viatges totals.

La posada en marxa el passat mes de març de la T-Rosa i la T-10 no integrada, targetes de deu viatges que han permès reduir el preu del servei per als usuaris habituals, ha contribuït en aquest increment dels viatges: entre març i octubre la nova T-10 s’ha fet servir en un 12,06% dels viatges i la T-Rosa en un 7,82 %. La T-10 no integrada és un 20 % més econòmica (8,15 €) mentre que la T-Rosa la poden adquirir els majors de 65 anys, pensionistes, jubilats o persones amb discapacitat reconeguda a 6,60 €.

Font: Ajuntament de Mataró

Etiquetas
Botón volver arriba
Cerrar