HabitatgeNoticíaPremsa

El Servei d’intermediació pels Deutes de l’Habitatge (SIDH) compta amb un nou punt a Mataró

Mataró ja forma part de la xarxa de punts SIDH, el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, adreçat a aquelles persones o famílies del municipi que es troben en dificultats per pagar el préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, o preveuen que no el podran fer efectiu en el futur.

La xarxa SIDH està impulsada per la Diputació de Barcelona i concertada amb els ajuntaments, els consells comarcals, els col·legis d’advocats i la Generalitat de Catalunya a la demarcació de Barcelona.

Justament, la regidora d’Habitatge de Mataró, Sarai Martínez Vega, valora molt positivament l’entrada en funcionament d’aquesta xarxa i més en els moments actuals. Martínez explica que «sabem que els problemes d’habitatge són un reflex de la precarietat econòmica o laboral, i creiem necessari actuar de forma proactiva. Per nosaltres, és molt important poder comptar amb aquest servei impulsat per la Diputació a la nostra ciutat, ja que considero que és l’instrument òptim per desenvolupar mesures de prevenció, com és reduir el risc de pèrdua de l’habitatge».

Per la seva banda, el diputat d’Infraestructures i Espais naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, explica que «el problema de pèrdua de l’habitatge era greu abans d’aquesta pandèmia que estem vivint, però ara s’ha aguditzat. És per això que treballem conjuntament amb les altres administracions i entitats del territori per garantir que tothom tingui un lloc digne on viure i prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d’exclusió residencial».

El punt SIDH de Mataró compta amb la implicació del Col·legi d’Advocats de Mataró (Icamat) i per això la seva degana, Maria Pastor, afegeix que «portem anys donant serveis a la ciutadania que més ho necessita i el servei SIDH s’ha demostrat com un dels més efectius i propers als problemes hipotecaris derivats de la forta crisi econòmica. L’Icamat col·labora en aquesta ocasió amb l’Ajuntament de Mataró i amb el mateix objectiu: estar al costat de la ciutadania més vulnerable».

El SIDH a Mataró

L’arribada del SIDH a Mataró té com a objectiu reforçar el Servei de Mediació Ciutadana, que havia ofert aquest tipus d’atenció des del 2012 fins a finals de 2019. Des de 2019, la ciutadania de Mataró ha seguit rebent aquest servei, de forma provisional, tant des del punt d’atenció del SIDH al Consell Comarcal del Maresme, com des de les oficines centrals d’Ofideute.

Desplegament territorial

El SIDH de Mataró s’afegeix als 42 punts d’atenció d’abast municipal, supramunicipal o comarcal, amb els quals es dona servei al conjunt de territori de la demarcació de Barcelona.

Els punts SIDH en funcionament, en molts casos d’abast supramunicipal o comarcal, estan ubicats als següents municipis: Arenys de Mar, Badalona, Barberà del Vallès, Berga, Caldes de Montbui, Calella, Cardedeu, Castellar del Vallès, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, Gavà, Granollers, amb dos punts, l’Hospitalet de Llobregat, Igualada, Manresa, amb dos punts, Martorell, Mataró, amb dos punts,  Mollet del Vallès, Moià, Montcada i Reixac, Pineda de Mar, el Prat de Llobregat, Premià de Mar, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Celoni, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, amb dos punts, Sant Quirze del Vallès, Sant Sadurní d’Anoia, Santa Coloma de Gramenet, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa, Vic, amb dos punts, Viladecans, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, amb dos punts.

FONT: DIBA

Back to top button