El comerç fa vida, fa ciutat i crea ocupació.

Els objectius que recull el Decret llei 1/2009, de 22 de desembre, de la Generalitat de Catalunya, dels equipaments comercials són: afavorir la cohesió social, la consecució de l’equilibri territorial que garanteixi l’accés a tothom a la xarxa de serveis comercials, la qual s’ha d’adaptar a les seves necessitats i exigències; la potenciació d’un model de ciutat compacta en la qual l’ús residencial s’harmonitzi amb les activitats comercials i de serveis, per a enfortir les estructures comercials com a valors de la cultura mediterrània; la reducció de la mobilitat per evitar desplaçaments innecessaris que congestionin les infraestructures públiques i incrementin la contaminació atmosfèrica, assegurant l’adequada protecció dels entorns, també dels agro-rurals i del medi ambient urbà, rural i natural, reduint al màxim l’impacte de la implantació sobre el territori i la preservació del sòl agrari, del patrimoni històric i artístic i del paisatge de Catalunya.

En definitiva, el model de comerç de la ciutat de Mataró, en línia també amb el document Mataró 2022, ha de donar resposta als objectius de desenvolupament inclusiu, sostenible i intel·ligent, en consonància amb el conjunt d’objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que l’Assemblea General de l’ONU de 2015 va adoptar per unanimitat a l’agenda de 2030:

    inclusiu: treballar per al progrés econòmic sense deixar de banda el progrés social, amb la participació de la societat dins del teixit associatiu i econòmic.
    Sostenible: temes com l’economia circular entre les empreses, el reaprofitament dels residus, energies renovables, construcció més amable, medi ambient, eficiència energètica, mobilitat i entorn urbà.
    Intel·ligent: en coneixement, innovació, educació i tecnologia. Actualment, el comerç representa aproximadament un terç del PIB i de l’ocupació de la ciutat. Per tant, per a la ciutat és prioritari mantenir l’equilibri entre els diferents formats comercials, vetllar pels drets dels treballadors i les treballadores del sector i el dels consumidors i les consumidores i protegir el comerç de proximitat, del centre i dels barris.

En línia amb la renovació del Pacte pel Comerç i l’Hosteleria de Mataró 2019-2022, cal fer més atractiu i potent el comerç del centre urbà i dels barris de la ciutat, i s’ha de donar prioritat al vianant en els itineraris comercials, per a la revitalització del comerç urbà.

Per tot això, des de l’Ajuntament de Mataró:
Exit mobile version