Mesures per a persones i famílies vulnerables

Habitatge

S’ha posat un correu electrònic habitatge@ajmataro.cat a disposició d’aquelles persones que, de resultes de la crisi sanitària provocada pel COVID-19, tinguin problemes per a fer front al pagament del seu habitatge. També, s’ha fet una bonificació del 30% de la renda per a aquelles unitats familiars allotjades en el parc públic que hagin vist disminuïts els seus ingressos com a resultat de la situació generada pel COVID-19

Emergències socials

Hem reorganitzat els serveis de Menjador Social i de Gent Gran per, en el primer cas adaptar-se a les mesures sanitàries i evitar proximitat entre els assistents i, en l’altre, per lliurar els àpats a domicili en els casos que sigui necessari. També es garanteix la prestació dels serveis del Centre de Suport Alimentari, organitzant els lliuraments per mitjà de lots en funció del nombre de membres de les famílies.

Hem fet arribar a les famílies dels infants que disposaven de beques menjador, les targetes moneder que el Departament de Benestar Social de la Generalitat ha posat a disposició, i també s’ha organitzat en col·laboració amb les Oficines de Farmàcia de la ciutat un sistema per fer arribar la medicació a les persones grans que estiguin soles.

L’Ajuntament també es recorda de les persones sense llar, habilitant la masia Can Xalant com a centre de recollida en previsió de confinaments.

Teleassistència

S’ha reforçat els Serveis d’Assistència Domiciliària i de Teleassistència, i s’ha establert, per mitjà del Centre d’Informació i Recursos per a les Dones, canals segurs per facilitar vies de comunicació i suport a les dones que ho necessitin.

Tornar a la informació de Coronavirus a Mataró

Exit mobile version