AldarullsNota de Premsa

Comunicat d’En Comú Podem Mataró sobre els fets ocorreguts al barri dels Molins

Mataró, 22 de maig del 2020

Aquest matí ens hem llevat, amb l’antiga entitat bancaria del carrer de Nicolau Guanyabens, al barri de Molins, tapiada.

Des d’En Comú Podem Mataró volem mostrar la nostra solidaritat amb tots i totes les veïnes que des de fa molts anys defensen la cohesió social i la convivència als nostres barris. En aquesta línia, ens fem ressò del manifest de l’AVV Molins i l’hi donem tot el nostre suport. Compartim les reivindicacions de l’AVV Molins i també les d’altres AAVV com són les de Rocafonda i Cerdanyola, que de manera ferma i sense descans, des de fa anys exigeixen que l’Administració faci el que elles ja estant fent: canalitzar les incerteses i la inseguretat dels veïns i veïnes del seu barri, per trobar solucions conjuntes a les situacions que s’hi donen.

Des d’En comú Podem Mataró manifestem que mantenir la convivència i la seguretat a la nostra ciutat és una prioritat. Prioritat que s’ha de treballar conjuntament amb els veïns i veïnes, sense oblidar-nos d’exigir les responsabilitats a les administracions competents.

Pensem que hi ha diferents fórmules per expressar el malestar i fer arribar les demandes socials i veïnals a l’Administració. La mobilització ciutadana, és un actiu, sempre que es respectin les regles del joc, que no es posi en perill a ningú i que hi hagi uns interlocutors que facin arribar les demandes o queixes. Ens preocupa que hi hagi veïns i veïnes que, volent ajudar a resoldre problemàtiques socials, intentin prendre’s la justícia per la seva mà, ja que trenquen la dinàmica democràtica. No podem permetre que l’actitud i accions d’uns pocs amenaci la convivència.

Ara, més que mai, ens correspon treballar de manera proactiva per poder donar resposta a les noves necessitat socials. Per sortir enfortits d’aquesta crisi, és indispensable garantir la convivència i la protecció de la ciutadania. I, a la vegada, generar seguretat i confiança entre tots els nostres veïns i veïnes.

En Comú Podem Mataró